Det doftar julbak!

Det kanske har med åldern att göra.. eller skaparlusten efter 2 månader med bebisjoller. Hur det än är så har jag nyligen upptäckt hur roligt det är att baka. Idag slängde jag ihop smarriga muffins med polkasyrup och mandelmassapraliner med polkakross. Muffinsen var superenkla. Vanlig muffinssmet som jag hällde i formar och sedan ringlade jag syrupen över, också in i ugnen. Syrupen hittade jag på Mique i Luleå för 129,-, lite dyrt, men den verkar räcka till mycket.

Pralinerna är rullade kulor av mandelmassa som doppas i smält mörk choklad och sedan rullas i polkagrisar som jag krossade med mortel. Jag var tvungen att be Micke lära mig lite knep med systemkameran också så jag fick en fin bild på bakverken. Vart ganska fint tycker jag! Ikväll kommer familjen på besök och provsmakar och hjälper till att klä granen. åå vad jag älskar julen!


Polkagott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0