En tur till stan!

Idag tog vi en tur till Gällivare för att väga och mäta Hilma. Hon väger 4954 g och är 56 cm lång, inga problem på tillväxtfronten alltså, inte för att man behöver oroa sig med hennes dubbelhakor. Jag passade på att kika in i den nya butiken Gávpi som öppnat på torget. De säljer Samiska delikatesser, hantverk och böcker. De säljer bland annat pekboken "vad finns i Lappland?" som jag gjort :) På de två veckorna som de har haft öppet så har de sålt 7 stycken böcker. Jag nästan skuttade av glädje därifrån. Jag kan verkligen rekommendera butiken för de hade mycket fina grejer som blir perfekta julklappar.


Nya butiken Gavpi på Östra kyrkallén 4 i Gällivare säljer samiskt
hantverk och delikatesser, och min pekbok förstås!


Bättre plats i butiken kunde boken knappast få.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0