Om vikten av kravlös planering

När det nu snart är ett nytt år så har jag tänkt sätta mig ner och planera vad jag ska genomföra i företaget och inte minst i privatlivet i år. Då har jag nåt att jobba mot, om jag sen gör precis som jag planerat eller ändrar mig på vägen. Det är den kravlösa planeringen som genererar i de mest oväntade resultaten.

Jag är väldigt impulsiv av mig och när jag får en idé så bara sprudlar jag av energi och vill genomföra den så snabbt som möjligt. För mig passar det inte att arbeta efter ett inrutat schema och vara kreativ på beställning. Jag måste få tömma hjärnan och inte göra något ibland för att sedan få ett kreativt infall och återigen explodera av idéer och skaparlust. Trots denna egenhet så har jag ett behov av planering när jag väl fått idéerna. Jag sätter mig och skriver listor och slutdatum för att bättre kunna göra mig en bild av när och hur jag ska färdigställa idéerna. På mitt kaosartade hjärnkontor kan det i8bland vara lite svårt att hålla reda på allt och då är listorna ovärdeliga. Om jag sedan följer planeringen till punkt och pricka är inte lika viktigt. Huvudsaken är att jag har ett mål att arbeta efter och att resultatet blir bra. Erkänn crazy, som lillasyster skulle säga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0