Nystart, omstart...Rivstart!

Nu gör jag ett sista försök att sparka liv i den här bloggen igen. Nu om någon gång är det dags för det, för just nu är jag inne i en rejäl rivstart, eller omstart av mitt karriärsliv... SPÄNNANDE! 
 
Senaste inlägget här var när jag precis fått jobb på Imega Display, en skyltfirma där mina huvudsakliga uppgifter var att designa skyltmaterial, dekorer och logotyper till firmor på orten. Ett jobb som var både utvecklande och inspirerande på många plan. Dock kände jag efter 5 månader att det var mycket annat vid sidan av det jobbet som lockade. Bland annat Kläppi, som de senaste månaderna börjat växa, sakta men säkert och som började ta upp allt med tid på kvällar och helger. Jag kände att energin och inspirationen tröt både på dagtid på jobbet och i mitt arbete med Kläppi. Därför beslutade jag att åter igen testa att köra heltid som designkonsult och med att utveckla Kläppi ytterligare.Min förhoppning är att kunna jobba hemifrån och styra över min tid och inriktningen på mina uppdrag på ett sätt som passar mig och familjen bra. Jag hoppas att företag på orten ska kunna få upp ögonen för design och dess värde för lönsamheten hos dem, så att det ska gå att försörja sig som designkonsult även i en liten kommun som Gällivare. 
 
Hur jobbar man då hemifrån med en 1,5 åring i huset?
Jag ska inreda en del av vår Lada på gården till kontor för att ha en rejäl arbetsplats med lager att kunna jobba ifrån. För mig känns det viktigt att ha en annan lokal än hemmet att gå till när jag ska jobba om det ska fungera på heltid. Därför satsar jag på att inreda där så fort som möjligt.
 
Vad händer härnäst?
För 1 vecka sedan avslutade jag min tjänst på skyltmakeriet. I
 
Måndags fick jag ett bidrag beviljat för att marknadsföra Kläppi som varumärke och webshopen klappi.se.
 
I Tisdags höll jag och en Industridesigner från grannkommunen en föreläsning om design för ett gäng företagare och kommunanställda från Gällivare. Vi berättade om design och dess nytta för företagen. Ett mycket givande snack som gav en del öppningar till uppdrag och erbjudanden om framtida föreläsningar.
 
Nu på Lördag bär det av till Kiruna med Kläppi. Då ska jag och en Camilla Mustikka, som är silversmed, hålla i ett mammamingel. Under minglet bjuder vi besökare, privatpersoner och inbjudna butiksägare, på fika och visar upp våra produkter, så imorgon blir det förberedelser för hela slanten.
 
Nästa vecka är möten inbokade på måndag.. sen BLANKT i två veckor fram tills expomässan i Luleå 3-5 maj.. spännande va ;)
 
Hoppas ni vill följa mig och mitt lite stökiga entreprenörsliv här på bloggen framöver. Det kanske ramlar in lite inlägg om familjelivet och renovering emellanåt också. Man vet aldrig :)
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0