Tävling!

Jag tänkte att det kan vara roligt att ha en tävling här på bloggen. Priset är pekboken "vad finns i Lappland?" som är skriven på svenska, engelska, nordsamiska och lulesamiska. I boken illustreras röding, fjällräv, ripa och andra typiska saker i lappland. För att delta i tävlingen ska du gilla pekboken på facebook samt i en kommentar till detta inlägg skriva varför just du ska vinna boken. Tävlingen pågår till söndag den 18 december kl 24.00.



Pssst! Om du vill köpa pekboken i julklapp åt någon så hittar du den här


Kommentarer
Postat av: Kristin

Du är så grymt duktig och kreativ Emma! Jag skulle vilja vinna boken för att jag ska ha någonstans att börja i mitt lärande av lulesamiska, för annars kommer jag snart ha en sambo och son som kan prata hemlisar utan att jag förstår någonting :) 10000 kramar till dig och din lilla familj :)

2011-12-14 @ 21:05:47
Postat av: Kerstin

Hej ! Jag skulle vilja ge den till min pappa så han kan lära oss och barnen mer om det livet han hade när han växte upp i Lappland. En sån här bok visste jag inte ens att den fanns!

2011-12-14 @ 23:02:46
URL: http://dragabol.gblogg.se
Postat av: eva svensson

Jag vill ge mina barnbarn det bästa av Sverige men efrersom de bor i Skåne och fortfarande är små är pekboken en perfekt början på vårt gemensamma Lapplandsäventyr !

2011-12-15 @ 15:07:57
Postat av: Emma-Lena Svedberg

Jag har en pappa från Äldalen och är intresserad av Sveriges egna små inhemska "språk" därför vore denna pekbok kul att vinna till min lilla dotter.

2011-12-17 @ 09:17:11
Postat av: Margareta Bask

Hej! Jag skulle vilja vinna den fina pekboken så att vi kan lära min systers lilla tjej (som är uppvuxen i betong STHLM) mer om sakerna som hennes mamma och moster (jag) varit med om och sett när vi var liten! :-) Kul tävling förresten!

2011-12-17 @ 10:26:12
Postat av: Nicklas

Jag vill vinna boken för att jag är uppvuxen i storstan och behöver insé vad vackert det är utanför!

2011-12-17 @ 14:54:52
Postat av: Stefan Hjalmarsson

Varför jag skall vinna, det vet jag inte riktigt.

Jag har inga band till samer, men jag gillar dem ändå. :)

2011-12-17 @ 16:50:53
Postat av: Anna Nordin

Jag skulle vilja vinna vad finns i Lappland, eftersom att jag jobbar på förskola och då skulle så många fler barn kunna ta del av boken, som verkar helt underbar!

God jul! =D

2011-12-17 @ 18:04:50
Postat av: Carola L

Jag är med och gillar på FB (Carola Lind)

Jag vill vinna eftersom det skulle vara en bra början att introducera även samiska ord i vår familj.

2011-12-17 @ 21:09:35
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Patience

gillat -Patience palm prottengeier



Jag vill vinna då sonen har släkt däruppe & i usa så hade varit kul om han även kunde lära sig alla olika "språken"

2011-12-18 @ 00:01:28
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: Amanda Hesselgard

Saga 2 år vill gärna vinna denna så att hon kan briljera med sina framtida kunskaper! Fantastiskt att det finna sådana här böcker!

2011-12-18 @ 13:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0