Fy fan vad arg jag blir!

Idag blev jag så sjukt förbannad på en telefonförsäljare, som sa sig ringa från nummerupplysningen 118218. Bara det, 218?!? Jag började med att säga att jag INTE vill ha något som kostar! Iallafall så babblade han på i 5 minuter om vilka uppgifter han hade om mig och vad jag hade i min annons idag (jag har INGA sådana annonser). Jag sa igen att jag INTE vill ha något som kostar. Jaha säger han, men då förlänger vi bara ditt abonnemang för 1900kr per år istället för 2900, min chef ger dig specialpris. Jag svarar NEJ jag vill INTE ha några uppgifter ert system och jag tänker INTE betala nåt... Nähä, hejdå säger han då bara och slänger på luren. Jävla pucko! Fy fan för att jobba som telefonförsäljare och stackars ärliga arbetare som inte har nåt val. Få se om det kommer någon räkning på posten... Morr!


Kommentarer
Postat av: Moster

Råkade också ut för ngt liknande på jobbet. Han dillade om vad vi hade för tillfället bla bla bla. Vi hade ju inget! Det visste jag och tackade nej! Till slut blev killen skitsur och slängde på luren. Jag är väldigt noga med att inte säga ja vid ngt tillfälle under samtalet. Däremot tydliga "Nej tack!", så att de inte kan klippa in ngt "ja" i sina inspelade samtal. En annan gång ringde en kille och snackade engelska... När jag sa ett tydligt "No, thank you!", lät det "klick" och så var jag av med den! ;) :D Håller med dig om att det är frustrerande och samtidigt synd om dem som blir tvingade till sådana "jobb"!

2012-02-29 @ 17:29:25
Postat av: Emma

ja,men visst blir man arg! Hittade dessutom massa fakta på nätet om 118218. Verkar som att flera åkt på fakturor från dem som de inte tackat ja till :(

2012-02-29 @ 18:41:00
Postat av: Moster

Ja,det är verkligen trist att människor ska bli lurade! :(

2012-03-01 @ 10:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0