Att orka önska ekologiska leksaker!

Jag är en av de många tusen som följer bloggen underbaraclara, av Clara Lidström som driver sin blogg från en Liten by i Västerbotten. Igår skrev hon om hur hon bett sina nära och kära att köpa få julklappar, men av god kvalitét till sin son Bertil. Precis det har jag försökt föra fram till familjen runt omkring oss. Vi vill inte ha en massa plastleksaker i grylliga färger, som går sönder efter att Hilma lekt med dem 10 ggr. Hellre vill vi ha vackra träleksaker av god kvalité som kan ärvas mellan syskon och kanske också över generationer. Vi vill inte heller ha leksaker som innehåller gifter eller tillverkats av människor med undermåliga löner. Jag tycker samtidigt att det kan vara lite jobbigt att be om detta. Trots att jag vet att det är en mycket rimlig önskan. Jag kan känna att de omkring mig tycker att jag är till besvär då de måste anstränga sig extra mycket för att hitta en passande julklapp. Kanske de tror att jag inte kommer att bli nöjd, att jag är kräsen och tycker att deras klappar inte duger. Så är det naturligtvis inte alls, jag vet att alla kring Hilma vill henne väl. Jag vill bara att hon ska få växa upp med saker som är bra för henne och lär sig uppskatta god kvalitét och omtanke om miljön. Någon måste ju vara kräsen och jobbig och ställa kraven som ingen annan orkar!


Sötaste miljövänliga pusselsköldpaddan från Touffie


Komposterbar Elefant med attityd från EkoLeko


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0