Retrokök

som bekant så flyttar vi ju snart till hus, äntligen efter alla dessa år av att inte kunna leva ut mina inredningsdrömmar. Trots att vi inte flyttat än så bläddrar jag i kataloger, bloggar och tidningar efter inredning till alla rum. Vi kan naturligtvis inte renovera allt på en och samma gång och det vill jag inte heller. Jag vill hinna bo in mig för att känna av vad huset vill ha. Något som jag och micke är överens om är iallafall att vi ska satsa på kvalitet och rejäla material. Mycket trä och inga billighetslösningar i plast ska det vara. Största glädjen för mig kommer att vara att få renovera köket. Jag har först varit inne på att jag vill ha ett sånt där vitt lantkök med frästa luckor, men jag har ångar mig. Både med tanke på hur opraktiskt och urtråkigt det är att städa alla dessa kanter som blir med frästa luckor och spröjsade vitrindörrar. Men också för att jag tror huset vill ha ett kök i retrostil. Igår när jag surfade runt (har hunnit med mycket surfande nu när jag å hilma vilar bort förkylningen) hittade jag en massa fina, moderna retrokök . Vilket jag vill ha vet jag inte än och känner jag mig rätt så blir det en hel del personliga lösningar (industridesigenen). Jag delar iallafall med mig av lite bilder på underbart fräscha retrokök.


Banér kök från Kvänum kan man få lackat i valfri färg och med teaklister,
mums säger jag om de snedställda överskåpen.


Här är Banér med luckor i ek. Jag gillar de tidtypiska glaslådorna
under skåpen och de öppna snedställda hyllorna.


Såna här handtag ska det naturligtvis vara!


De här vita luckorna från epoq med ekkant hade vart fint med
tidtypiska handtag och en bänkskiva i virrvarr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0