Transferbilder eller screentryck

Jag har hunnit jobba några timmar med mitt dregglisprojekt. Nu försöker jag hitta en billig tryckmetod, för en mycket liten upplaga, som ger tryck av bra kvalitét och helst som jag kan göra själv, för att hålla kostnaderna nere för provkollektionen. Jag fick hemskickat ett antal prover på transfertryck från den Danska firman Ikast etiket. Transferbilderna fixeras på tyget med strykjärn och ska enligt företaget hålla för allt utom koktvätt. Dock lossnade mina tryck i kanterna när jag testade att tvätta dem. Kanske jag inte strykte på tillräckligt hög värme. Jag måste exprimentera lite mer med trycken. Annars får det bli en alternativ tryckmetod. Jag har tidigare tryckt ekologisk hemtextil med screentryck och har hemma grejer till det. Kanske jag får ge mig i kast med att trycka på det viset trots att det är både kladdigt och tidskrävande.


testingtesting


Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

trist att det inte verkar fungera... "/

2012-01-08 @ 22:46:31
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0