Om det rätta huset dyker upp (4 dec)

Jag har alltid sagt att jag inte ska flytta tillbaka till Gällivare kommun. Min inställning till kommunen och vad den har att erbjuda har varit alltigenom negativ. Nu,när vi är tillbaka efter 4 år nere i underbara Mellansverige börjar jag inse vilka kvaliteer Norra Norrland faktiskt har att erbjuda. Vacker natur, härliga vita vintrar och inte minst BILLIGT boende. Här kan man ju faktiskt ha råd med ett vackert hus på landet med spröjs i fönstren och djuren in på knuten. Sen är det ju förstås svårigheterna med att slå igenom som designer, långa mörka månader och de långa avstånden... Men jag måste säga att jag numer efter 8 månader som Nilivaarabo snarare ser svårigheterna som en spännande utmaning. Underbara Sundsvall kan jag ju faktiskt besöka så ofta jag vill, men där finns ju inte vänner och familj. Man kan faktiskt ändra sig, bara det perfekta vackra huset skulle dyka upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0