Vi lever...

... Men prioriterar annat än bloggen... Se själva :)

En rysk liten gumma

Vi är på minisemester i Östersund tills imorgon. På vägen hit stannade vi i Brunflo där de har Sveriges största loppis. Förutom typ 100 vackra skåp som jag ville ha med mig på direkten (men som tyvärr inte rymtes i bagaget) så fyndade jag en fin handmålad rysk docka åt Hilma. En sån där med flera dockor i en ni vet. De kommer bli så fina i Hilmas rum.

Havsutflykt

Idag studerar jag å Hilma när Micke och Morbror Erik jobbar i havet. Solen strålar och vi har promenerat och gungat både motorcykel och däckgunga. Livet leker!

Fikamys

Jag å Hilma fikamyser på stan på tumanhand.

#njutning

Trähunden

Se vilken underbar dogge jag hittade åt Hilma i butiken Kajsa-Marja. Fiiin!

Bildregn från sundsvall

Nu blev det långt glapp mellan inläggen igen, men jag har goda ursäkter i alla fall. Vi har avverkat magsjuka hela familjen i veckan, samtidigt som min äldsta lillasyster varit på besök. jag blev sjuk sist och blev frisk i torsdags, så nu håller vi tummarna för att vi får vara friska resten av vistelsen.

Jag tänkte slänga upp lite bilder från de dagar vi varit friska och tagit oss ut på äventyr. Håll till godo :) (tyvärr är alla bilder tagna med Iphonen så ni får ursäkta kvalitén)

LOPPIS I STADSHUSET Innan vi blev sjuka så hann vi med att gå på loppismässa på stadshuset. Tyvärr fyndade vi inget, men den vackra byggnaden i sig är definitivt värt ett besök om man är arkitekturintresserad som mig. Jag hade inte varit in i byggnaden i dagsljus tidigare.

PÅ UTFLYKT TILL Ö-VIK I fredags följde jag, Hilma och syster med Erik och Micke när de skulle jobba. Medan de plaskade omkring i havet så tog vi en långpromenad på landet. Hilma fick se får och lamm för första gången och jollrade å vinkade glatt åt lammen. När arbetarna jobbat klart för dagen åkte vi till Örnsköldsvik och shoppade loss på fjällräven outlet. Det blev en skitsnygg vårjacka till mig med supersnygga detaljer i läder.

SISTA DAGEN MED SYSTER Igår kväll så skulle syster åka hem med tåget så på morgonen lyxade vi till det med hotellfrukost på hotell knaust. Efter det tog vi en tur upp på Norra berget där Hilma fick testa på att gunga för första gången. Middag blev det ute i Birsta på taco bar och vi hann med lite shopping åt Hilma också.

Kläppi + Miessi = sant

Idag ligger vi inne på rummet alla Tre. Hilma och Micke med magsjuka och jag tröst och sällskap åt sjuklingarna. Otroligt nog har inte jag drabbats ännu, och Hilma börjar bli frisk.

Mitt i eländet så upptäckte jag något roligt i alla fall. Från och med idag så säljer Miessidesign.com Kläppis produkter. Miessidesign säljer modern samisk-inspirerad design och lägger fokus på kvalitét och form, så det är hedrande att få finnas bland deras produkter. Jag rekommenderar att ni går in och kikar i webshopen för där kan man verligen finna vackra presenter till sig själv och andra.

Underbara Sundsvall!

Jag trivs som fisken i vattnet här i Sundsvall. De senaste dagarna har jag ägnat åt att njuta av min nästan hemstad... Närheten till en god latte, utbudet av butiker, inredning i massor och havet... underbara hav. Det är synd att Sundsvall ligger för långt från våra rötter för att vi ska vilja bo här. Men jag hoppas att en dag kunna köpa mig en stuga här och kunna njuta av stenstan och havet några veckor per år iaf.

Lite krassligt

Idag skulle jag och pigan egentligen följt med Micke och Erik till havet. Så blev det inte för pigan kändes varm och var gnällig när hon vaknade. Som tur är så är det mulet idag ändå. Vi tillbringar dagen under täcket och myser istället.

UNE - natural beauty

Idag har jag och Hilma umgåtts med min gamla klasskompis Malin från Industridesignutbildningen hela dagen. Vi åt sallad i solen, surrade och promenerade på stan i timmar. Jag köpte lite smink från Åhlens, ett nytt märke för mig som heter UNE och är 100% naturligt och vissa ingredienser ekologiska. Extra roligt var att föroackningarna är superfina. Jag köpte en foundation och en mascara och på köpet fick jag en blush, en sminkväska och ett linne... Bra deal va?