Jobb på gång!

Vi håller ju som bekant på att renovera köket och har för en tid sedan beställt bänkskivor av en kökssäljare i Gällivare. Det dröjde länge innan vi fick något svar och offert av säljaren. När vi slutligen fick svar så bad han om ursäkt med förklaringen att han är överhopad med jobb.

Då, i den stunden slog det mig, det jobbet hade ju faktiskt jag kunna utföra... Rita kök är nog inget dumt jobb. Jag skickade iväg ett mail till säljaren och berättade att jag hade kunnat avlasta honom, samt om min utbildning. Han svarade att han verkligen var i behov av hjälp och bad mig komma förbi och snacka.

I fredags träffade jag honom och blev riktigt taggad när han berättade om hur man utför en behovsanalys hos kunden och därefter designar köket efter deras behov. Det var mycket arbete i CAD program och framförallt utmaningar i att utforma smarta, snygga kök med en begränsad tidsram, precis som jag gillar att jobba.

Killen skulle höra sig om ca 14 dagar om detaljer kring jobbet, men som det lät så har jag nog ett extrajobb till sommaren med möjlighet till heltid till vintern när Micke är ledig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0