Det händer hos Kläppi

En god vän frågade mig idag hur jag hinner med allt.. en 10 månaders bebis, husrenovering och driva eget företag. Sanningen är väl att det gör jag inte,  mesta tiden går åt till att busa med Hilma å studera hennes framsteg, men också till blöjbyten, matning, frustrerande gnällperioder, sövande av inte sovsugen bebis.. Ja ni förstår. Nu jobbar ju Micke veckorna dessutom så den lilla tiden jag har till företaget är de timmar jag stjäl åt mig när pigan sover.
 
Trots allt har jag lyckats göra lite i Kläppi. Jag har lyckats hamna i tidningen (Norrländska socialdemokraten) i en artikel om vår familj och vårt liv som egna företagare. Jag har också lanserat nya produkter på klappi.se. Nu säljer jag napphållare i ekologisk bomull i alla möjliga färger och tre olika tavlor med Lappländska motiv.
 
Jag har också ökat annonseringen av sidan för att öka trafiken som varit oförskämt låg, samt sökmotoroptimerat sidan så gott jag kan själv. En annan åtgärd för att öka intresset för Kläppi är att öka sortimentet ytterligare, vilket innebär 2 nya projekt och en utökning av dregglissortimentet.Det ena projektet har jag och min kära mamma börjat med igår. Hon hjälper mig att göra prototypen, vilket innebär att sticka, som INTE jag behärskar. Jag kan inte avslöja vad det är för produkt än, men jag kan säga att den kommer att vara för barn (och lekfulla vuxna) och symboliserar Lappland och Kvinnorna och Männen här .
Spännande va?!? .... va var det någon som sa, arbetsnarkoman? Inte jag inte ;)
 
Jag har förresten börjat skicka ut nyhetsbrev från Kläppi, så om ni vill anmäla er till det så kan ni göra det här
 
Här får ni ett litet kollage över Kläppi den senaste tiden. Gå in och kolla på hemsidan här om ni vill se mer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0