10 annorlunda fakta om mig

Jag hittade den här listan på bloggen bokkei, och tyckte den skulle vara rolig att svara på och dela med mig av här på bloggen. Håll till godo med tio fakta om mig.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan skjutsade jag runt min höggravida mamma på spark i byn och väntade med spänd förväntan på att min  underbara lillasyster Maja skulle födas.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag hade just fått redan på att Hilma låg och växte i min mage och drömde om vem hon var och hur våra liv skulle bli.  

3) FEM SNACKS DU GILLAR?

Hmm. Är ju något av en gottegris, men dessa 5 ligger i topp i alla fall:

  • Choklad
  • Torkat renkött
  • Svenska lantchips med gräslöksdipp
  • Varma hjortron med socker
  • Brago chokladkex

 4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Hahaha.. just nu är det bara barnvisor som ryms i huvudet (alla andra sånger är för långa för att memorera)

  • Nalle nalle  nallehej
  • Byssan lull
  • Trollmors vaggvisa
  • Björnen sover
  • Uppför källabacken


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

  • Köpa en underbar stuga vid kusten, och en i fjälls, och en i ett varmt land
  • Bygga upp ett kraftfullt, världsomspännande varumärke precis som jag själv vill ha det
  • Göra precis vad jag kände för varenda dag
  • Berika Hilmas liv med resor till världens alla hörn
  • Hjälpa mindre företag, som mitt att förverkliga sina idéer

6: 5 DÅLIGA VANOR

  • Äter mjölk fast jag inte tål det
  • Är alldels för otålig på att vänta på att saker ska hända,
  • Tränar skrattretande för lite
  • Kollar mejlen 5 triljoner gånger per dag
  • Fastnar vid värdelösa tv-program istället för att göra nytta
  •  

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

  • Kramas på Micke och Hilma
  • Gå på jakttur en solig höstdag
  • Sitta i en grop i snön och sola på våren
  • Skapa produkter och illustrationer
  • Fika med goda vänner

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

  • Riktig päls  
  • Mormorstrosor
  • Tåskor (såna där som man springer med)
  • Nätstrumpbyxor
  • En Onepiece


9) FEM FAVORITLEKSAKER:

  • Iphonen
  • Ipaden
  • skissplattan (Wacom),
  • snowboarden
  • Min skoter



10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Mina läsare, som också bloggar. Lämna en kommentar och en länk till din blogg om du också gör listan.

     


Kommentarer
Postat av: Maja

One Piece är förmodligen det plagget jag använder allra mest här hemma men visst är den inte särskilt snygg. Finns betydligt snyggare kläder men jag gillar att ha den hemma, inte alls fel faktiskt. Tycker du den är bara ful eller kan du tänka dig ha på dig den när du är hemma? Eller vore det inte uppskattat?

2012-02-11 @ 19:19:15
URL: http://www.sparkdrakt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0