Affärsplanering i min ensamhet

Igår var jag ju som sagt på ett affärsmöte inne i stan. Mötet var på entreprenörscentrum och handlade om utveckling av mitt varumärke Kläppi. Det är ju nystartat och mycket litet som det ser ut idag, men min vision är att det ska växa. Jag vill utöka sortimentet från dregglisar och pekbok till minst 5 olika produkter innan sommaren. För att göra det så kommer jag att söka stöd hos bland annat länsstyrelsen. Det var ett intressant möte, men det är mycket beslut som ska fattas, tex. hur mycket av arbetet ska jag leja bort själv, hur stora kvantiteter ska jag ta in och hur ska jag marknadsför varumärket. Det är ju sånt här jag tycker är roligt, men ibland känner jag att det hade varit kul att ha någon fast person att bolla idéer med. Därför kan jag sakna Åkroken Sciencepark i Sundsvall där jag satt en trappa upp från superduktiga rådgivare som kunde lotsa mig bland alla begrepp. Jag hoppas verkligen att det här inledande mötet ska leda till sådana kontakter igen.

Har ni förresten några idéer på produkter som hade kunnat finnas i Kläppis sortiment? Kommentera gärna!


ekologisk dregglis från Kläppi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0