Lönsam marknadsföring

Idag trillade de första beställningarna in på Klappi.se. Är så otroligt nervöst när man satsat så mycket tid och engagemang på någonting och man inte vet om det kommer att uppskattas eller inte. Det verkar det ha gjort i alla fall och nervositeten över det börjar lätta.

Jag tänkte berätta lite om hur jag väljer att marknadsföra min sida:
Eftersom jag inte har någon budget för att göra en massa reklam så försöker jag att i stor utstäckning använda mig av internet och sociala medier. Jag har tagit kontakt med en del bloggar inom barn och familjeliv och ekologiska produkter och ett par bloggar har kontaktat mig om att eventuellt skriva en rad om kläppi. Jag marknadsför mig också via klappis facebookgrupp, som just nu har blygsamma 24 gillningar, men jag hoppas ryktet sprider sig. Jag hoppas på att gruppen ska kunna bli levande med kommentarer och åsikter från kunder och andra kring kläppi. Jag har också satsat några kronor på en liten facebookannons. Det var jättesmidigt för man kan nischa annonsen rätt så mycket och på så sätt träffa rätt målgrupp med en gång. Man kan begräna hur stor budget man har för varje dag och också vad det ska kosta per klick. Det kan jag varmt rekommendera till er med egna webbutiker. Förutom denna marknadsföring som jag hunnit med fram tills idag så ska jag framöver ta kontakt med diverse tidningar och tipsa om mina produkter, men trots allt är ju ändå mun mot mun metoden och ett gott rykte den bästa reklamen så där tänker jag se till att inte tappa fokus.

Nu sover Hilma gott så jag ska ta itu med de första ordrarna med ett stort leende på läpparna.



Kläppi på facebook


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Kollade precis in din hemsida. :) Vad fina dregglisar,, har själv en dotter som blir 4 månader på tisdag :) Jag är med i en grupp på Fb som heter Norrlandmammor2011, kan lägga till dig där så kan du sprida din sida vidare där också.. kan också länka från min blogg för att hjälpa till.. Är själv ursrungligen från nattavaara men bor nu i Kalix. :) Kram

2012-02-05 @ 19:42:23
URL: http://thinkinpink.se
Postat av: Emma

SV: Hej! Vad roligt att du tycker de är fina och Vilka dunderbra tips du gav! Jag har skickat en begäran om gruppen nu. Och det vore ju toppen om du kan länka till klappi.se, och gärna till mittblandmyggen.blogg.se också om du vill på din blogg. Som tack länkar jag tillbaka och skriver en rad om din blogg på min, såklart :)

2012-02-05 @ 21:39:02
URL: http://mittblandmyggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0