Moodboard - mitt drömkök

Nu har jag knåpat ihop en moodboard över retroköket som ska byggas i vårt nya hus. Virrvarrbänkskivan ska spela huvudrollen tillsammans med den gula skåpfärgen (tror det blir gult). Jag tror att pärlspontväggarna ska få en ljusgrå nyans för att plocka upp det grå ur bänkskivan. Ovanför diskbänken ska jag hänga min fina, nötta stringhylla. Den ska få bära upp mitt vackra loppisfyndade porslin och andra attsepåprylar. De tidsenliga retrohandtagen från specialbeslag.se kommer förhoppningsvis binda samman de nya och de gamla skåpluckorna till en enhet. Sen, icke att förglömma, en underbar citrongul köksmaskin från Kitchenaid ska en dag stå på min köksbänk.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad roligt att få göra om =) Här hemma har vi en hel vindsvåning att göra iordning, men just nu så är den kallställd, men till sommaren ska vi nog börja, det är allt från grunden, lägga golv å ta bort allt gammalt spån å sånt.. Men kul kommer det bli sen. :D

2012-02-16 @ 22:42:33
URL: http://thinkinpink.se
Postat av: Emma

SV sandra: Ja, det är underbart roligt och spännande med renovering :). Jag är ju värsta inredningsnörden dessutom så nu får jag leva ut min dröm och inreda ett helt hus. Tyvärr så är det massa grundarbete för oss också. Vi ska slita upp golvet och se vad som gömmer sig där under. Ingen vet riktigt vad det är för grund i huset ens... Men det kommer vara värt varenda svettdroppe när vi väl är färdiga :)

2012-02-16 @ 23:01:09
URL: http://mittblandmyggen.blogg.se/
Postat av: Vårt liv i norr

Vi har en bänk i köket som har just en sådan där perstorpskiva. fast jag vill tväremot som du, vill få bort den fortast möjligt ;)

smaken är som baken hihi



kram

helena

2012-02-16 @ 23:08:08
URL: http://vartlivinorr.blogspot.com
Postat av: Emma

SV: Helena: Haha, ja för några år sen så skulle jag aldrig kommit på tanken att sätta en perstorpskiva då vi hade sådana köksbänkar i huset där jag växte upp. Då avskydde jag också allt vad slitna 50/60talsmöbler hette och idag dregglar jag över dem på loppis.

2012-02-16 @ 23:15:03
URL: http://mittblandmyggen.blogg.se/
Postat av: Moster

Ja, det är märkligt att smaken kan ändras så. :D Tycker också väldigt mycket om 50- och 60-talsinredning numera. Textilier, lampor, möbler...

Men då vi växte upp avskydde jag de gamla fula möblerna etc etc. ;) Nostalgi! Du har det kanske i generna... ;) Jag ville ju bli arkitekt (eller polis). Kom in på byggnadsingenjörsutbildning i Skåne, men fegade ur. Tyvärr! :( Senare har jag funderat på att läsa till inredningsarkitekt. Men det har inte blivit av. Gläder och gottar mig över din kreativitet och dina innovationer! Så roligt! :)

2012-02-17 @ 10:29:37
Postat av: Emma

SV: Moster: kanske vi har en nostalgigen :)

2012-02-17 @ 17:23:26
URL: http://mittblandmyggen.blogg.se/
Postat av: Moster

Hi hi! T'o deee! ;)

2012-02-17 @ 18:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0