Naturen i inredningen

Jag gillar att ta in element från naturen och använda dem i inredningen. Det är en naturlig följd av att vara uppvuxen i Lapplands urskogar. Här i lägenheten i Nilivaara har vi många blickfång som påminner oss om vart vi faktiskt befinner oss och om all den vackra naturen som omger oss. Vi har dessutom plockat in två oväntade inredningsdetaljer som jag är extra förälskad i. I hallen hänger ett renhorn som får agera klädhängare. På den vita väggen och med spotlights riktade mot det blir det som ett konstverk, om än ett funktionellt sådant. Till sovrummet har vi varit så drastiska att vi hämtat en torrfura från skogen och satt den i en gammal zinkhink fylld med småsten. På furan hänger vi kläderna på natten så att de inte ligger och skräpar på golvet. Både renhornet och furan ska definitivt få följa med till huset när vi flyttar!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Har länkat till båda nu samt skrivit några rader :) hoppas föräljningen kommer gå bra:D

2012-02-05 @ 23:13:21
URL: http://thinkinpink.se
Postat av: Micke

OBS!! Torrfuran är i själva verket en gren från en fallen fura. Jag vill inte bli oskyldigt anklagad för att såga ner torrfuror ;)

2012-02-06 @ 17:09:25
Postat av: LissenTo

Men så fint i både hall och sovrum. Vet du jag har en björkstam mellan hall och vardagsrum, gillar den mycket.



Har haft fullt upp dom senaste dagarna, sitter nu på tåget till dottern i Göteborg.

Lägger till dej på bloglovin, så kan jag följa dej också :-)



Extra roligt att följa gammal Sundsvallsbo.



En fin dag, önskar jag dej.// Lissen

2012-02-08 @ 09:28:06
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0