Teutonia Spirit - Snart i vår ägo

Jag har ju tidigare lagt upp bilder på Majas gamla vagn, som jag tappert målade om innan Hilma föddes. I teorin var det en god idé att ha en ärvd, stabil och rejäl vagn som vi intalade oss. I praktiken så tar den ärvda rejäla vagnen upp väldigt stor plats i bagaget, är sviiintung att lyfta och har ett vobblande bakhjul. Efter att ha släpat runt på vår ärvda Emmaljunga på stan i Luleå så bestämde vi att vi vill ha en smidig vagn.

Efter otaliga timmar googlande (jag är kund på googlande) så kom jag fram till att en Teutonia Spirit möter våra krav bäst. Den verkar smidig och lättkörd med sitt svängbara framhjul, men också stabil på sämre underlag som snö och grus om man låser hjulet. Dessutom så var ett krav att det skulle gå att ha sittdelen vänd mot sig så pigan känner sig trygg och att vagnen är ombonad, vilket den ser ut att vara. Vi valde också att ta luftfyllda däck vilket ökar körkomforten på grus ytterligare.

Nu håller vi tummarna att vagnen möter våra förväntningar när den kommer om ca 10 dagar. Vi valde en svart ur teutonias standardsortiment, vagnen finns i mängder av läckra färgkombinationer, men då hade vi fått vänta i 10 veckor. Jag syr en snygg sittdyna till den istället.


Teutonia spirit s3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0