Dumpa dina energistjälande vänner

Vet ni vad en energitjuv är? Det är en sådan där person som är så ansträngande att umgås med att man känner sig helt uttömd på energi efteråt. Jag har stött på en del energitjuvar som tagit all ork från mig. Oftast handlar det om personer som ältar och ältar sina problem om och om igen. Nästan som att de inte vill att problemen ska lösas. Tro nu inte att jag menar att en vän inte får prata om sina problem. Man ska kunna prata om sorger ch problem, thats what friends are for. Men man ska inte älta, och det får heller inte vara en envägskommunikation. När jag umgåtts i ett par timmar med mina närmaste vänner känner jag mig upprymd och glad, fylld på ny energi. Det är så det ska vara, vänner ska vara något positivt. Har man en energitjuv i sin bekantskapskrets så är det bäst att ta tag i problemet och tala om för vännen att man inte tycker förhållandet är i balans. Kan inte vännen och du komma överens om en lösning så kanske det är dags att minska ner på umgänget för din egen skull och istället ägna tid åt dina energigivande vänner som är bra för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0