Mina pågående projekt

Jag känner att det blivit lite virrigt kring mina projekt här på bloggen på sistone. Jag tänkte att jag ska reda ut för er vad jag pysslar med just nu.

Först och främst njuter jag av att vara nybliven mamma åt älskade Hilma med allt vad det innebär med gosstunder och sömnlösa nätter, det sistnämnda är vi rätt skonade från tack och lov. För att hålla företaget flytande så har jag valt att inte låta verksamheten vara liggande trots att jag nyss blivit mamma. Jag har den stora lyxen att Micke inte jobbar nu under vinterhalvåret så vi kan dela på sysslorna här hemma. Jag kan inte ta på mig några heltidsprojekt som konsult just nu, men hoppas på mindre produktdesign- och grafiska- uppdrag under året. Förutom konsulttjänsterna så arbetar jag med att ta fram ett sortiment egna produkter under varumärket "Kläppi".

Jag gav ut andra upplagan av pekboken "Vad finns i Lappland?" i november så kring den är det lite jobb med bla. försäljning. För att sälja in boken har jag kontaktat bokhandlar via telefon och försäljningen i december gick hyffsat bra. Nu i Januari ska jag ta tag i att ringa till förskolor, bibliotek och souvenirbutiker som kan vara intresserade av boken.

Från illustrationerna i boken så håller jag på att ta fram produkter för barn. De första produkterna är dregglisar, eller dreggelhaklappar. Det är mycket jobb med att finna leverantörer, speciellt då dregglisarna kommer att vara av ekologiska och miljövänliga material. Nu har jag dock hittat leverantörer till alla beståndsdelar och i februari kommer den första provkollektionen att börja säljas. Provkollektionen ska jag sy och trycka själv tills jag fått ihop ett startkapital för en större order. Kring dregglisarna så har jag diverse sidoprojekt, som att fixa hemsida med köpfunktion, köpa in fraktpåsar och hängetiketter, designa en logga (inte ett så litet projekt), och sluta avtal med enn miljöorganisation (en del av vinsten ska gå till välgörande ändamål). Sen måste jag hitta en leverantör som ska ta över om provkollektionen visar sig vara en hit, för jag vill inte sitta och sy dregglisarna själv.

Förutom det produktiva arbetet så sköter jag administrativa grejer kring mitt företag Ebermark Design såsom bokföring och sådant tråkigt. Det är väl det jag håller på med just nu, det kan tyckas som ganska mastigt när man har en liten i huset, men jag jobbar när jag får tid över och Micke är världens bästa pappa som ger mig spelrum när jag behöver det.

#Workaholic?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0