Tips för att sälja sina produkter

Idag har jag suttit i telefon med bibliotek runt om i Lappland. Det är så roligt och utmanande att prata för sin produkt och lyckas få till en försäljning. Pekboken har visat sig vara rätt enkel att sälja. Den uppskattas på grund av sitt annorlunda tema och att den har text på samiska. Idag sålde jag 10 exemplar till 4 bibliotek och ytterligare 5 bibliotek har jag skickat info via mail. De 5 lät enbart positiva och troligtvis kommer ordrar från dom också. Inga bibliotek tackade nej!

Några säljtips:
Jag försöker att inte låta för säljande när jag ringer och är noga med att presentera mig själv innan jag presenterar boken. Det viktigaste är förstås att man fått tag på rätt person att tala med så det bästa är att börja samtalet med att fråga efter tex. Den Inköpsansvarige. Sedan får man inte glömma att vara artig och glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0