Vi vill inte missa dyrbar tid med Hilma!

Diskussionen om fördelningen av föräldraledighet, barn på dagis och kvalitetstid med barnen är het just nu. Underbara Clara skriver idag om vikten av att männen kliver fram och delar på föräldraledigheten på riktigt. En vanlig ursäkt är att det inte möjligt för alla. Om kvinnan har en mycket lägre lön så kan det bli svårt att klara sig ekonomiskt på hennes lön och 80% av mannens...bullshit säger jag! Anpassa utgifterna istället så du inte missar dyrbar tid med ditt barn. Småbarnsåren får man aldrig mer igen.

Jag och Micke är så lyckligt lottade att vi delar lika på ledigheten. Jag har varit mammaledig september till december och nu är han pappaledig till maj. Dessutom jobbar jag ca 50%. Resten av tiden myser jag med sambo och dotter. Sådan lyx borde alla få njuta av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0