byggnadsvärk

Nej, jag har inte stavat fel, jag har just det, byggnadsvärk. Hela kroppen värker efter rivningen igår. Vi gick till huset igår kväll också och demonterade alla köksuckor och lådor. Medan jag höll på att riva så blev jag kär i stommarna. Det är så otroligt rejält, med fasta hyllor försedda med vackra kantlister och lådorna är inte sammansatta med skruvar utan fogade med så kallade "laxsjärtar". Vi bestämde oss för att försöka bevara ännu mer av stommarna än vi tänkte från början. Trixet blir bara att få luckorna att passa nya stommar där det behövs. Men det löser vi.

Idag åker vi till stan och hämtar nyvagnen, som troligtvis komer idag. Vi ska också vara förbi en köksfirma och fråga vad de tar för lackering av luckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0