Det där med självdiciplin

Man får jämt läsa att för att vara egen företagare så måste man ha en hel del självdiciplin. Man måste ha drivet att stiga upp på morgonen, lägga sitt eget schema, Inte segla iväg på okynnessurf när man egentligen borde jobba osv. Om så är fallet, att det är det som krävs, då är det väl lika jag ger upp. Rutin och fasta tider är INTE min melodi. Idag så satte jag klockan på 07.40.. När jag vaknade så låg Hilma där och såg olagligt söt ut, så jag stängde av klockan, borrade mig nära, drog in den underbara babydoften och somnade om i 2 timmar. Nu sitter jag och jobbar (3 timmar senare än tänkt) och mer än en gång så har jag klickat in mig på facebook eller aftonbladet.

Privat så har jag samma problem. Att få till en träningsrutin, att regelbundet gå till gymmet och bygga upp konditionen är bara en dröm för mig. Eller att sluta småäta och ha diciplinen att åtminstone en dag skippa onyttigheterna.. pyttsan.   

Fast till mitt försvar så får jag faktiskt mycket gjort trots att jag slösurfar mitt i jobbet. Sen så får jag inspiration och ideer vart jag än vilar ögonen, så är det då jobb eller inte? Hur kreativ hade jag varit om jag bara jobbade enligt rutin och schema... Det finns ju alltid två sidor av myntet, men lite mer diciplin hade kanske inte skadat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0