Uppdatering ur småbarnsvardagen

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja det här inlägget. Nu var det ju ett bra tag seda jag skrev något och MYCKET har hänt sedan dess. Det får bli en liten sammanfattning.
 
Vad har då hänt i min bebisvardag?
Hilma har ju hunnit fylla 1 år.. alltså inte så mycket bebis längre. Hon går helt stadigt nu och lär sig nya saker varje dag. Hon kan säga Mamma, Pappa, Docka, Lampa, Hej, ahaj (Kram), låta som bilen och kallt (burr) och säkert en massa mer som jag inte minns just nu. Idag klättrade hon upp i soffan själv för första gången och när vi handlat så älskar hon att hjälpa till att plocka ur kassarna. Det går så FORT!
 
Det är så otroligt roligt att få följa hennes utveckling dag för dag och nu känns det också som att hon är så medveten om vad som händer och sker. Underbara unge :)
 
Kläppi då?
I helgen var jag på mässa i Luleå. Hantevrksdagarna och 55+ hette den. Innan mässan jobbade jag och min kära mamma måååånga timmar per dag med produkter, skyltmaterial märkning mm. När vi åkte till mässan hade jag höga förväntningar både på försäljning och networking. Det sitnämnda gick över förväntan då många var mycket intresserade av min design och bad om visitkort osv. Däremot var försäljningen av det sämre slaget. För det första var besökarantalet inte ens en fjärdedel av vad det brukar vara på denna mässa och för det andra så var den största andelen besökare fel målgrupp för mig. Jag sålde dock så jag fick igen det jag lagt ut för mässan och som sagt så skapade jag en hel del roliga kontakter inför framtiden.
 
Kläppis sortiment är under ständig utveckling och en del nya produkter har tillkommit den senaste tiden. Jag har skapat en liten familj betsående av tre fjällkompisar "ripan" "renen" och "myggan" de är små mjukdjur med en stickad framsida i ull och baksida i återvunna flanellskjortor. Sedan är de stoppade med spill från dregglistillverkningen ekoreko :) Dessutom har dregglissortimentet utökats och tre nappar med norrländska motiv från Vintn Baby har börjat säljas på webshopen.
 
sååå.. det är väl ungefär det som hänt på Kläppifronten :)
 
sen var det ju en liiiiten detaljj till.. Jag har fått ett JOBB!
Japp jag ska börja jobba som anställd på ett profilföretag och bland annat syssla med grafisk produktion av logotyper, skyltar mm. det är en 75% tjänst och jag börjar den 30 oktober. Då blir Micke hemmapappa istället. Jag ska såklart fortsätta jobba med Kläppi, men det är mycket svårt att försörja sig på den verksamheten. Med denna anställningen i ryggen kan jag dock fortsätta med Kläppi vid sidan av utan pressen att tjäna så mycket som möjligt hel tiden. Kanske det kan resultera i ett mer nyanserat och spännande utbud då jag inte behöver oroa mig för vad som ger den bästa avkastningen. Den som lever får se :)
 
Jobbet är också superspännande och jag kommer till stor del att få jobba med sådant jag kan och älskar att göra - designa och skapa i färg och form. :)
 
Det var en VÄLDIGT förkortad version av vad som hänt de sista två månaderna, men nu vet ni att jag lever åtminstone.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0