Att lämna ifrån sig saker från "att göra" listan

Det är en speciell situation att vara i när man är egen företagare. För mig är situationen sprängfylld av fördelar: Jag får själv bestämma över vad, när och hur jag jobbar. Jag kan välja att jobba med saker som är utvecklande och utmanande för att få ut det mesta möjliga av arbetet. Det bästa av allt är ändå att jag kan kliva upp på morgonen och jobba och sedan äta frukost med Micke och Hilma och om det är en solig dag tar jag en timme ledigt på dagen och myser på gården med familjen för att sedan ta igen det på kvällen. Just  nu skulle jag inte vilja byta det mot något annat.
 
Utmaningarna som egen är naturligtvis det STORA ansvaret för företaget. Det är jag ensam som ansvarar för att företaget drar in pengar. Det finns ingen som backar upp mig om jag är sjuk eller måste Vabba. Jag får helt enkelt smyga med mig datorn i sängen och jobba lite om det är det som krävs.
 
Något som också utmanar är det faktum att jag förutom designer får agera säljare, ekonom, inköpare, materialexpert osv. Snabbt blir man något av en "expert" på alla områden, men det kommer till en gräns när man känner att fasen, nu får det vara nog med räknande, letande osv. Jag vill tillbaka till skisspappret och pennorna. Inte bråka med debet och Kredit.
 
Så, nu har jag bestämt mig. Siffrorna ska jag lämna över till någon som tycker det är roligt och är kompis med Debet och Kredit. Trots att jag är gymnasieekonom och behärskar bokföringen bra, så vill jag ägna tiden åt design. Och vi får väl se, framöver kanske någon annan får sköta andra områden också och de där tråkiga "att göra" punkterna på listan byts ut mot ännu fler roliga göromål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0