Ikea Home Planner

Igår blev det inget inlägg här. Anledningen är att jag suttit uppslukad av IKEAkataloger och inredningstidningar hela dagen. Vi har börjat planera för hur köket ska komma att se ut i huset och det är så otroligt mycket att tänka på, men jag tror vi börjar se ljuset i tunneln. I ett tidigare inlägg skrev jag ju att jag vill ha ett femtiotalskök, och det har inte ändrats. Däremot så blir det något av en medelväg och inte det lyxiga köket från kvänum som kostar för mycket. Vi har valt att köpa nya underskåp från Ikea med lackade vita luckor. Några av överskåpen som sitter i köket bevarar vi och skickar luckorna på lack (i någon fin retrofärg som vi inte bestämt än). Alla luckor får sedan tidsenliga handtag, och som grädde på moset så blir det en ljus bänkskiva med mönstret virrvarr. Jag hoppas bara att de elementen ger oss retrokänslan vi är ute efter.

Jag har suttit i flera timmar och planerat kök i IKEA home planner och vi har nog slutligen kommit fram till en lösning vi gillar. Senare idag ska jag också slänga ihop ett moodboard på material och färger och lägga upp det här. Har ni några budgettips på att få upp retrokänslan i köksinredningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin

RSS 2.0